هیجان انگیزترین اجرای عصرجدید رقم خورد/اتفاقی که علیخانی را برای ازدواج به وسوسه انداخت
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۳۰۵
برتراندومینو نخستین اجرای برنامه یازدهم از دور دوم برنامه عصرجدید بود. اینبار این گروه درباره چیدن دو مینو خود قصهای طراحی کرده بودند که نشان میداد یک توریست خارجی با دومینویی خلاقانه، مسافر دیدنیهای ایران شده است.
در این اجرا ۳۰ هزار دو مینو به کار رفته بود و حدود ۱۶ ساعت برای چیدن دو مینو زمان صرف شده بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گروه ریکو؛ دومین اجرای برنامه یازدهم از دور دوم را بر عهده داشتند. گروه سه نفره ریکو توانستند هیجان انگیزترین اجرای عصر جدید را روی صحنه ببرند.
در این اجرا آرمان یکی از اعضای گروه، پرواز در هوا و فرودآمدن را به نمایش گذاشت. حتی در بخشی این گروه سه نفره با اینکه چهار رای مثبت را از داوران دریافت کرده بودند تصمیم گرفتند فرود آمدن روی میخ و آتش را هم اجرا کنند که این حرکت نفسها را در سینه ها حبس کرد و قلبها را به تپش وا داشت.
رویا نونهالی تحت تاثیر از این اجرای هیجانی گفت: بهترین نمایش را روی صحنه شاهد بودیم اجرایی که باعث هیجان من شد و مرا غرق در لذت کرد. چنین اجرایی را تاکنون ندیده بودیم.
امین حیایی با آرامش گفت: هماهنگی، شجاعت و جسارت شما بسیار عالی بود. اما آریا عظیمی نژاد نسبت به آرامش حیایی اعتراض کرد و گفت «چرا با دیدن چنین اجرای پر انرژی اینقدر آرام گفتی.»
این صحبت او باعث شد حیایی ایستاده با هیجان بسیار بگوید که من از هماهنگی، شجاعت و جسارت شما بسیار لذت بردم.
علی جعفری (قمی)؛ سومین اجرای برنامه یازدهم از دور دوم را برعهده داشت. قهوهچی محبوب مسابقه عصر جدید، به چای فصل مقدماتی، املت و سبزیخوردن اضافه کرد و استندآپ کمدی جذاب و شیرین را روی صحنه برد.
حیایی از علی قمی سوال کرد که سینما میرفتی؟ به سینما علاقهمند بودی؟ او گفت: بله، عشق جمشید هاشم پور را داشتم.
او درباره شهرت بعد از برنامه عصر جدید عنوان کرد: هرجا میروم شهرت با من است، حتی همسرم بیشتر از من معروف شده است.
علی قمی در این قسمت برای داوران املت آماده کرد و امین حیایی به خاطر صداقت او اولین رای مثبت را داد.
در ادامه علی قمی برای علیخانی نیمرو درست کرد و گفت: من از چشمات خوندم که املت دوست نداری. علیخانی گفت «چشمای من نیمرویی (خنده)»
عظیمی نژاد به خاطر طعم خوب املت علی قمی گفت: تا اطلاع ثانوی با من کاری نداشته باشید، چون دارم املت میخورم.
علی قمی به خاطر اجرای ساده وشیرین خود چهار رای مثبت داوران را دریافت کرد. در پایان اجرای سوم داوران با املت از تماشاگران عصر جدید پذیرایی کردند. همچنین قمی گفت که روزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ چایی میخورم.
گروه ستارهها؛ آخرین اجرای برنامه یازدهم را انجام دادند. این اجرا ورزشی، فنآورانه و ابتکاری بود که با ۴ فرازِ متنوع گوشها و چشمها را درگیر کرد. اجرای خوب و بی نقض گروه ستاره ها باعث شد داوران چهار چراغ قرمز را برای آنها روشن کنند.
در بخشی از این اجرا یکی از اعضای گروه اتفاق جالبی را بیان کرد و گفت: همسرم برای مهریه خود از من اجرای شاد برای بچههای محک را تقاضا کرده است. علیخانی به همسر او گفت: خانم شما خواهر و دختر خاله دارید (خنده)
در فصل دوم این برنامه داوران در هر قسمت دو اجرا را انتخاب کردند، اما در نهایت انتخاب نهایی را به عهده مخاطبان گذاشتند تا بینندگان فینالیست نهایی این برنامه را انتخاب کند.
در قسمت یازدهم هم داوران گروه ریکو و گروه ستارهها را برگزیدند. حال باید منتظر نظر نهایی مردم بمانیم.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: احسان علیخانی عصر جدید فینال عصر جدید
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
آیدین تمبرچی کارگردان نمایش «آن برد» نوشته مشترک تمبرچی و مهدی زندیه که این روزها با استقبال قابل توجه مخاطبان در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است، درباره روند تولید این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: از سال ۹۵ به همراه مهدی زندیه درگیر نوشتن این متن شدیم اما زمانی طولانی آن را کنار گذاشتیم. در آن مقطع زمانی دستنویسی از متن تهیه شد تا با ۲ بازیگر در سالن کوچک مولوی روی صحنه برود ولی اثر به اجرا نرسید. بعد از چندین سال رجعت به متن «آن برد»، دستنویس جدیدی تهیه شد. از مهر سال ۱۴۰۲ بازنویسی متن را انجام دادیم و از اوایل دی سال گذشته نیز تمرینها را شروع کردیم.
وی درباره اینکه آیا نمایش «آن برد» به شیوه کارگاهی تولید شده است یا خیر، توضیح داد: متن از پیش تهیه شده بود و تمامی ایدههای کارگردانی در آن مدنظر قرار گرفته بود اما اسلوبهایی که منصوب به کار کارگاهی میشوند به شکل موقعیت نمایشی در اثر وجود دارند. در شیوهای که «آن برد» را تولید و اجرا کردیم، مکان مدام تغییر میکند و زمان سیال است و اسلوبها منصوب به کار کارگاهی است اما ما پیشتر به این ایدهها و موضوعات فکر کرده بودیم.
تمبرچی درباره دغدغه پرداختن به ایده مهاجرت در نمایش «آن برد»، یادآور شد: ایده مهاجرت دستکم برای قشر و نسل ما همیشه به عنوان یک امکان مورد توجه قرار میگیرد. در دستنویس اول «آن برد» نگاه به مهاجرت مثبت بود اما متن نهایی بر علیه مهاجرت شکل گرفت. در واقع در متن نهایی به شناخت عواقبتی که مهاجرت در پی دارد، پرداختیم. آنقدر موضوع مهاجرت زیرساختی و پیچیده است که فکر نکنم به این زودیهای دغدغه آن برای نسل ما و طبقه متوسط جامعه برطرف شود.
کارگردان نمایش «آن برد» درباره استقبال قابل توجهی که مخاطبان از اجرای این اثر نمایشی دارند، بیان کرد: می شود ادعا کرد که قالب بازخوردهای مخاطب نسبت به نمایش خیلی مثبت و برای ما ارزشمند بوده است. تولید و اجرای نمایش سختیها و پیچیدگیهای فراوانی دارد که بازخورد غالبا مثبت مخاطبان از اجرا تنها نکته دلگرمکننده برای گروه ما است.
وی درباره اینکه چه ویژگیهایی در نمایش «آن برد» باعث جذب مخاطبان و همراهی آنها شده است، تاکید کرد: با اینکه بازخورد مخاطبان غالبا مثبت است اما ما را غافلگیر کرد. مخاطب با موضوع «آن برد» به راحتی ارتباط میگیرد زیرا در زندگی خود و اطرافیانش با موضوع مهاجرت مواجه شده است. هر گروهی بیشتر دوست دارد که شیوه اجراییاش مورد توجه مخاطب قرار بگیرد ولی صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، موضوع «آن برد» مخاطب را جذب میکند. البته شاید فرم اجرای نمایش هم درست درآمده که مخاطب میتواند با موضوع ارتباط برقرار کند.
تمبرچی ادامه داد: بعد از پایان هر اجرا، غالب مخاطبان تحت تاثیر قرار گرفته و برخی نیز اشک میریزند. بسیاری از مخاطبان بعد از پایان نمایش آنقدر منقلب هستند که نمیتوانند صحبت کنند. فکر میکنم موضوع و فرم اجرایی کار توانسته با مخاطب ارتباط درستی را برقرار کند.
این کارگردان تئاتر درباره چالشهای تولید و اجرای «آن برد» به لحاظ اقتصادی، تصریح کرد: چالش اقتصادی همیشه برای تئاتر وجود دارد و تنها با همراهی و حمایت همه اعضای گروه میتوان این چالشها را پشت سر گذاشت که خوشبختانه من از این همراهی و حمایت برخوردار بودم. ما تلاش کردیم بهویژه در طراحی صحنه به سمت ایدههایی برویم که کمترین فشار مالی را روی گروه داشته باشد.
وی متذکر شد: مشکل اساسی این است که اکثر سالنهای تئاتری در آن واحد میزبان ۲ یا ۳ گروه نمایشی هستند و این امر دپوی دکور را با مشکل همراه میکند. حتی اگر گروهی توان مالی ساخت دکور ایدهآل خود را داشته باشد، سالن به عنوان میزبان چند گروه امکان دپوی دکور را ندارد.
تمبرچی اظهار کرد: امیدوارم شرایط برای تئاتر بهتر شود. البته احساس میکنم که شرایط در حال بهتر شدن است و اقبال مخاطبان هم نوید روزهای بهتری برای تئاتر ایران را میدهد.
وی در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا اجرای نمایش «آن برد» تمدید یا در سالنی دیگر ادامه پیدا میکند یا خیر، گفت: ما تا ۲۱ اردیبهشت به اجرای «آن برد» ادامه میدهیم. صحبتهایی در گروه برای ادامه اجراها انجام شده و در حال مذاکره با تئاتر شهر هستیم که امیدوارم این اتفاق بیافتد.
نمایش «آن برد» با حضور مهدی زندیه و نیکو بستانی، ساعت ۱۸ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا میشود.
عکس از رضا معطریان است.
کد خبر 6097371 فریبرز دارایی