مسابقه تکنیکی فنی «۷۷ ساعت» با چاشنی هیجان و ماجراجویی در شبکه آموزش
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۲۹۲
«مسابقه ۷۷» با هدف تقویت مهارتهای آموزشی، بکارگیری تکنیکهای فنی -علمی و ایجاد حس هیجان و ماجراجویانه جوانان در شبکه آموزش تهیه و تولید شده است.
خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما، مسابقه «۷۷ ساعت» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب با اجرای شهرزاد کمال زاده و کاوه خداشناس و داوری رامتین خداپناهی و لیلا اوتادی مدتی است از شبکه آموزش در حال پخش است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این مستند - مسابقه سه گروه سه نفره در ۷۷ ساعت پیوسته با یکدیگر مسابقه میدهند که در هرمسابقه یک بازیگر همراه گروهها حضور دارد و در نقش مربی هم ایفای نقش میکند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنیدمجید افشاری، ارسلان قاسمی، سپند امیر سلیمانی، شیدا یوسفی، سولماز حصاری، نگین معتضدی و آرام جعفری چهرههایی هستند که سرگروهی تیمهای مختلف شرکت کنندگان را برعهده دارند.
در پایان مسابقه و انتخاب گروه برتر، بازیگر به اتفاق گروه منتخب به مرحله بعدی صعود میکند.
داوران متشکل از لیلا اوتادی و رامتین خداپناهی در کنار دو کارشناس دانشگاهی؛ دکتر عجمی و مهندس اسماعیلی مسابقهها را داوری کرده و نهایتا ۹ گروه را برای نیمه نهایی انتخاب میکنند.
سعید ابوطالب تهیه کننده در توضیح نحوه اجرای «مسابقه ۷۷» گفت: مسابقه ۷۷ یک مسابقه علمی- کاربردی است و به نوعی بر مهارت آموزشی تکیه دارد و شرکت کنندگان آن از بین جوانان نخبه و خانوادههایی که از طریق فراخوان برنامه نام نویسی کردند، انتخاب شدند.
وی با اشاره به شرکت هزاران نفر برای شرکت در مسابقه گفت: افرادی برای انجام این مسابقه برگزیده شدند که دارای تحصیلات دانشگاهی، تواناییهای تکنیکی و آمادگی فیزیکی - جسمانی مناسب بودند.
ابوطالب افزود: مجموعا برای ۹ مسابقه مقدماتی، ۲۷ گروه ۳ نفره (یعنی ۸۱ نفر) از بین داوطلبان در این فراخوان انتخاب شدند که گروههای ۳ نفره گروههای دوستی، همکلاسی، همکار یا خانواده (محارم) هستند.
تهیه کننده این برنامه افزود: مسابقه به صورت ۷۷ ساعت پیوسته انجام میشود و گروههای شرکت کننده در این مدت زمان در فضای مسابقه حضور دارند و ۷۷ ساعت وقت دارند مسیرهای درنظر گرفته شده را طی کنند و علاوه بر فضای هیجانی و ماجراجویانه، یک سری بخشهای علمی - فنی مسابقه را پشت سر بگذارند که بی شک افراد گروه باید از تواناییها مورد نیاز برخوردار باشند. بخشهایی مثل عبور از رودخانه و پل سازی برای عبور از آن، از جمله تواناییهای یکی از بخشهای این مسابقه است.
بعد از پایان ۷۷ ساعت این گروهها وارد استودیو که در فضای بسیار بزرگ و باز، طراحی و ساخته شده، وارد میشوند و پس از بررسی داوران و نظر کارشناسان، گروهی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد به مرحله نیمه نهایی راه مییابد.
ابوطالب تصریح کرد: در مرحله نیمه نهایی، بازیگری که همراه این سه نفر بوده به جمع شرکت کنندهها اضافه میشود و در واقع در مسابقه نیمه نهایی، گروه ما چهارنفره است.
کارگردان «مسابقه ۷۷» افزود: بعد از انجام مسابقه در مرحله نیمه نهایی، سه گروه برای مرحله پایانی و نهایی انتخاب و قاعدتا مراحل مسابقه از لحاظ تکنیکی و فنی سختتر و شرایط ماجراجویانه پیچیدهتر میشود و احتمال طولانیتر شدن مدت زمان مسابقه و افزودن قابلیت و تواناییهای جدید در این مرحله هم وجود دارد.
ابوطالب خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ مسابقه برگزار شده و ۶۳ قسمت آماده پخش است و به امید خدا در مهرماه ۱۴۰۰، مرحله نیمه نهایی مسابقه و ادامه آن ضبط میشود.
«مسابقه ۷۷» از اسفند ۹۹ روی آنتن شبکه سه است و هرشب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش پخش میشود.
انتهای پیام/
برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملیمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی مرحله نیمه نهایی شبکه آموزش توانایی ها مسابقه ۷۷ ۷۷ ساعت گروه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
مسئولان نخستین جشنواره ملی سرود فجر به تشریح اهداف و مراحل مختلف جشنواره پرداختند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین جشنواره ملی سرود فجر، ظهر امروز سهشنبه 18 اردیبهشت 1403 در سالن جلسات ساختمان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و حسین صیامی مدیر اجرایی جشنواره ملی سرود، در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند تا توضیحاتی درباره مرحله پایانی جشنواره و آنچه تا کنون انجام شده، ارائه کنند.گروههای سرود در مرحله تنظیم آثار هستند.
در ابتدای این نشست حامد جلیلی در تشریح مراحل انجام شده در جشنواره ملی سرود فجر گفت: جشنواره ملی سرود فجر از مهرماه سال 1402 آغاز و فراخوان منتشر شد. حدود 800 گروه ثبت نام کردند که از این میان 81 گروه وارد مرحله داوری و در نهایت سی گروه به مرحله پایانی رسیدند.
جلیلی ادامه داد: مناطقی که در آنها داوری انجام شد؛ خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران بودند. پس از پایان مرحله دومِ جشنواره مرحله منتورینگ یا راهبری آغاز شد. قرار است گروههای راه یافته به مرحله نهایی با ارکستر زنده به اجرا و رقابت بپردازند. هم اکنون گروهها در مرحله تنظیم آثار برای حضور در مرحله نهایی هستند.
جلیلی تأکید کرد: مرحله پایانیِ جشنواره 10، 11 و 12 تیر و مراسم اختتامیه 14 تیر سال جاری(1403) برگزار میشود.
حمایت از گروههای کُر و آکاپلا برای تقویت سرود
در ادامه این نشست خبری، امیرحسین سمیعی رئیس جشنواره سرود فجر گفت: تقویت سرود هدف اصلی ماست. برای تقویتِ فنیِ گروههای سرود به شیوه آکادمیک به سمت حمایت از گروههای کر و آکاپلا میرویم. تلاش ما این است که در حوزه آموزش و اجرا شاهد بالا رفتن کیفیت اجراها باشیم.
سمیعی درباره استعدادهای شهرستانهای مختلف در حوزه سرود تاکید کرد: ما سفرهای استانی را از هفته گذشته آغاز کردهایم و مدیر دفتر سرود هم در این سفرها همراه ما بود که یکی از اهدافمان کشف استعدادهای سرودی است. میخواهیم شرایط را برای ارائه آثار گروههای سرودِ سراسر کشور در قاب رسانه و اجراها فراهم کنیم.
او ادامه داد: در سفر شیراز و بوشهر با بزگوارانی از این گروههای حرفهای نشست داشتیم. در برخی استانها مربیان تکنیکی و ورزیدهای داریم. مثل شیراز که گروههای کُر حرفهای تشکیل دادهاند. مسیری جاری در شناسایی گروههای سرود داریم. در حال حاضر ممکن است به یک دوران زودبازدهی برسیم اما ارتقاع سطح کیفی شاید بارقههایش را یک سال بعد ببینیم.
مدیرکل دفتر موسیقی گفت: مقوله سرود، مقوله همافزایی این ظرفیتهای مردمی لست. سرودها معمولا از جوششهای مردمی سرچشمه گرفتهاند.
هدف جشنواره ارتقای کیفی سرود است
سمیعی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره فعالیتهای موازیِ ارگانهای مختلف در حوزه سرود گفت: مبنای سرود تحت نظر نهادهایی انجام میشود که اشتراکهای نظارتی دارند. محورهای سرود معمولاً مشخص است. بحث ما در کیفیت ارتقای موسیقی و شعریِ سرود است. برخی از سرودها خودجوش است که بحث دیگری دارد. سنجش این سرودها در جشنوارههای ما انجام میشود. اگر کمیت بیشتر شود، وزارت ارشاد ورود میکند.
او تاکید کرد: وقتی صحبت از آکادمیکتر شدن گروههای سرود میکنیم بخش مهمی از آن در همکاری با دانشگاه است. برای مربیان سرود و استعدادهای سرود کلاسهای آموزش در مراحل و سطوح مختلف برگزار کنیم. دانشگاه میتواند استعدادها را به ما معرفی کند تا در ترتیب و آموزش گروهها چه کلاسهای درسی میتواند در نظر گرفته شود. مربیان پرورشی را برای ارتقای سرود آموزش میدهیم.
در بخش دیگری از این نشست حامد جلیلی درباره تفاهم با آموزش و پرورش برای ارتقای سرود در مدارس گفت: تفاهمی با وزارت آموزش و پرورش داشتهایم که براساس آن آموزش مربیان پرورشی برعهده دفتر سرود باشد و این اتفاق امسال رخ میدهد.
رویکرد جدید آموزشوپرورش در حوزه سرود و تئاتر دانشآموزانجلیلی افزود: سرود بحثی جهادی است. گروههای سرود هزینههایشان آنقدر زیاد نیست. بیشتر اجراها شکل جهادی دارند. هدف اصلی ما حمایت از گروههایی است که ظرفیت دارند ولی امکانات لازم را ندارند.
مدیر دفتر سرود گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد 6 هزار گروه سرود در ظرفیتشان دارند. ما برای فراخوان از این ظرفیتها استفاده کردیم و بسیاری از گروههای شرکت کننده در جشنواره از طریق همین کانون مساجد بودند. جشنواره سرود مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت.
در بخش دیگری از این نشست امیرحسین سمیعی گفت: باور دارم که سرود اتفاقی مؤثر است. میتواند در قالبهای محتوایی مختلف ایفای نقش کند.
او ادامه داد: جشنواره مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت. ما صحبت از مبنای آکادمیک میکنیم چرا که خلاء آن را احساس میکنیم. در دورهای بهترین گروههای سرود را در آموزش و پرورش میدیدیم. اما اکنون اینگونه نیست. ما دنبال علت این ماجرا هستیم. به همین علت است که به سمت آکادمیک کردن سرود میرویم. توجه و تاکید ما به گروههای کر است. این اتفاق در سالهای گذشته نیافتاده است. بسیاری از آثار ارزشمند سرود را گروههای کر خواندهاند.
سمیعی تأکید کرد: ما به راهبری مجهز برای اجماع ظرفیتهای سرود در سراسر کشور نیاز داریم. ما تلاش میکنیم تا با مرجع قرار دادن جشنواره تلاش کنیم تا همه این گروهها و مراجع را حمایت کنیم و آنها را از نظر کیفی بالا ببریم.
انتهایپیام/